תשתית וספק מה ההבדל?

תשתית וספק אינטרנט- מה ההבדל? ואיך לקבל שירות בחברה אחת...

פתאום אנו צופים בטלוויזיה והקליטה משתבשת...הראוטר מפסיק לעבוד...והאינטרנט שהובטח לנו מתחיל להיות איטי אז מחייגים למוקד תמיכה טכנית והם מפנים אותנו לחברת הספק, מתקשרים לחברת הספק ושם מעדכנים אותנו שהתקלה מגיע מהתשתית.

אנחנו בדרך כלל שואלים את עצמנו את השאלה מה ההבדל בין ספק אינטרנט לתשתית אינטרנט במקרה של תקלה באינטרנט. אז מה בכלל ההבדל בינהם ולמה צריך את שניהם?

האינטרנט בעצם מאפשר לנו גישה לרשת תקשורת נתונים. נכון לשנת 2016 ישנם מעל ל3.3 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם. דפי האינטרנט מכילים מידע בדומה לספרים, דפי עיתון והפער היחידי הוא שהנגישות לתוכן באינטרנט הוא בחינם, זמין לנו בכל השפות ופעולות הגלישה הפכו לנוחות יותר, שימושיות יותר והמעבר בין דפי האינטרנט נקרא גלישה. 

תשתית וספק אינטרנט הסבר -

לא פעם התקשרת לחברת האינטרנט וקיבלתם הצעה, הצעה של חבילה משולבת ספק ותשתית הנקראת באנדל או שוק סיטונאי.

ששאלתם את השאלה למה אני צריך את שניהם הדוגמה בטח קיבלת את התשובה שנתייחס לרגע בדוגמה הבאה למכונית וכביש.

מכונית כאל הספק שלנו ואל הכביש כתשתית, משמע אין כל היגיון לנסוע במכונית בלי כביש או להיות על כביש בלי מכונית. כלומר, שניהם חייבים לפעול ביחד על מנת שנקבל אינטרנט

תשתית היא הכביש בו יש צינורות פיסיים. כל ארון תקשורת מכיל צינורות פיסיים הפרוסים בכל אזור ומגיעים לארון תקשורת מרכזי. הארון תקשורת המרכזי מספק לנו את תשתית האינטרנט שמגיע אלינו עד הבית. בתשתית האינטרנט שלנו זורם המידע מתחת לאדמה. 

ספק בהמשך לדוגמה שלנו, ספק האינטרנט הוא המכונית ובאמצעות הספק מתאפשרת לנו הנסיעה בכביש כלומר, קבלת המידע מתשתית האינטרנט שדרכה אנחנו מקבלים את האינטרנט המוצג לנו ולא בצורה מופשטת, על גבי המסכים בסמארטפון או בדסקטופ. 

לא מצאתם מה שחיפשתם? מלאו פרטים ונחזור אליכם