freetv

האם הסטרימר של קשת זול יותר מ-HOT ו-yes ?


אם נראה שעד עכשיו המילה "סטרימינג" לא הצליחה עדיין להכנס למחזור הדם של הצופה הישראלי הממוצע, יכול להיות שהסטרימר של קשת יצליח סוף סוף לעשות את זה..

עד לפני כשבע שנים שוק הטלויזיה היה ביצה קטנה ומונופוליסטית של שתי החברות הגדולות – HOT ו-YES, ואפשרויות הצפיה היו מוגבלות ביותר.

אם רצית לראות יותר - היית צריך לשלם יותר.

ואם רצית גם גיוון – הפתרון היחיד שעמד בפניך היה השוק הפיראטי או לצפות דרך מסך המחשב.

אבל בשנים האחרונות נראה שגם הצרכן הישראלי וגם חברות התקשורת התחילו להתעורר ולהבין שככה זה לא יכול להמשיך...התחרות הלכה וגברה, התחילו שידורים המבוססים על פלטפורמת האינטרנט - בהתחלה דרך סלקום ואחר כך הצטרפה אליה גם פרטנר.

בנוסף, נטפליקס פתחה את שעריה לקהל הישראלי.

כל אלו הוכיחו שאם לא באמת מתחשק לך להתעסק עם ממירים או טכנאים שמתרוצצים לך בתוך הבית – אז יש פתרון. והוא לא כל כך מסובך.

החברות הבינלאומיות הגדולות

נטפליקס, אפל ואמזון, ואלו שבדרך לישראל – דיסני, HBO, פיקוק ועוד.

כבר מצאו דרך עיקוף והן מציעות את השירות שלהן ישירות לצרכנים, פשוט הושט היד (לכיס, למנוי חודשי מזערי) וגע בם.

בלי שום תיווך באמצע ושום קשקושים, והן מאלצות את הביצה המקומית ליישר קו.

לא צריך ללכת רחוק כדי לראות איך השינוי כבר משפיע על המחירים:

 

לפי דו"ח הכנסות שוק התקשורת שפרסם משרד התקשורת בנובמבר 2021, התחרות בשוק המקומי הביאה להורדה במחירים.

שנת 2020

ב־2020, וההכנסות של ארבעת שירותי הטלוויזיה המקומיים ירדו ב־1.7% לעומת 2019.

על פי הדו"ח, בשנים 2015־2020 ירדה ההכנסה ממנוי לשירותי טלוויזיה רב ערוצית מ־246 שקל ל־153 שקל.

שירות הסטרימינג החדש מציע לצרכן חבילות תוכן במחירים שמגדירים את השוק מחדש.

והן לכללו את כל מה שאנחנו אוהבים: אקטואליה, בידור, ספורט וערוצי ילדים. כל מה שנצטרך לעשות זה להוריד את האפליקציה שניתן יהיה להפעיל בכל טלוויזיה חכמה.

 

הנה כמה נתונים שאולי יעניינו אתכם:

 

  • YES- מדווחת על 560 אלף מנויים לכל הפלטפורמות (לוויין וסטרימינג).
  • סלקום TV-  עם 251 אלף מנויים.
  • פרטנר TV-  עם 226 אלף מנויים.
  • HOT– (אין נתונים מדוייקים) עם כ־730 אלף מנויים. 

NETFLIX

לנטפליקס על פי הערכה של משרד התקשורת יש בישראל 1.1 מיליון מנויים.

מה שקורה בפועל הוא שהצופה הישראלי, שרוצה תוכן איכותי ומגוון, ובדרך כלל גם לא חי לבד, אלא כמשפחה הכוללת נפשות בגילאים שונים ובתחומי עניין שונים, משלם בממצוע בערך 200-300 שקל בחודש על חבילת תוכן מקומית, ועליה מוסיף עוד מנוי כלשהו לנטפליקס, אמזון פריים וידאו או אפל טי.וי שעלותם נעה בין 30 ל־70.

מגמת השינויים העולמית שנחתה לה סוף סוף בישראל גורמת לשינוי כל כך משמעותי עד שכל חברות התקשורת היום פועלות על חישוב מסלול מחדש.

פרטנר וסלקום

פרטנר וסלקום, שצמיחת המנויים שלהם קפאה בשנתיים האחרונות, שוקלות לאחד כוחות או לפרוש.

חברת YES ו-HOT

YES פועלת להמיר את כל המנויים שלה לסטרימינג שלYES  פלוס, וכבר הודיעה שבתוך שלוש שנים היא תפסיק את שידורי הלווין, ו-HOT הודיעה רק לאחרונה שגם היא מכניסה שירות סטרימינג חדשני בקרוב.

זה, למרות שרוב הלקוחות שלה עדיין צופים בטלויזיה על גבי הכבלים.

בקיצור– אם עד עכשיו הצרכן הישראלי קצת התנדנד בנוגע ליחסיו עם הסטרימינג – נראה שהמגמה הולכת ונהית ברורה יותר.

השאלה היא רק מתי המהפך הזה יקרה? ומי יהיו השחקנים הראשיים בו?

זה לא סוד שהשוק הישראלי הוא קצת שונה.
הצופה הממוצע צורך חדשות ואקטואליה הרבה יותר מהרגיל, ולכן ערוצי השידורים החיים קשת 12, רשת 13 וכאן 11 שולטים על כמעט חצי מנתח הצפיה היומיומי.

אבל את כל אלה אנחנו מקבלים כחבילת בסיס.

זו חיבתנו הרבה לשידורי ומשחקי ספורט שמשחקת לרעתנו בכל מה שקשור לעלויות הצפיה שלנו בסוף כל חודש.

חברות התקשורת מנצלות את זה נהדר: 82 שקל לערוצי ספורט 1 של צ'רלטון, או כ־60 שקל לערוצי הספורט של ספורט 5. וכך רק אלה שיכולים להרשות לעצמם, יכולים גם לעקוב כמו שצריך אחרי אירועי הספורט החשובים. וזה, כמובן, נכון גם לגבי תחומי עניין אחרים.

קשת 12 וחברת השידורים RGE, החליטו למנף את תחושת חוסר השוויון הזה, המלווה רבים מאיתנו, ולהקים פלטפורמת סטרימינג מקומית, במחירים שווים לכל נפש.

 

באילו תכנים נוכל לצפות בשירות הסטרימינג FREETV?


הפלטפורמה החדשה שתושק במהלך השנה הקרובה, 
תיקרא FREETV היא תכלול את כל מה שהצרכן הישראלי צריך:

 

אקטואליה, בידור, ספורט וערוצי ילדים.
היא תפעל באמצעות אפליקציה שניתן יהיה להתקין בכל טלוויזיה חכמה, ותכלול את הערוצים קשת, רשת, כאן, ערוץ 14, ערוצי ספורט 5, ערוצי הילדים של RGE, ושירות VOD עם כל התכנים שקשת אי פעם הפיקה – כל זאת במחיר של 40 שקל בחודש.

המחיר הזה כבר יעודד רבים מאתנו, שחששו עד כה, לעבור לממשק אינטרנטי ולזנוח את הממירים, הכבלים והטכנאים הרחק מאחור.

במחיר של 150 שקל, נוכל להרשות לעצמנו גם חבילות תוכן רחבות בעברית, גם נטפליקס וגם את דיסני, וכל זה בלי כאב ראש ומאמץ.

אבל יחד עם ההמפכה המתקרבת, אחד הנושאים העיקריים העומדים על הפרק, שעלולים להשתנות בעקבותיה הוא שאלת היצירה המקומית.

תחום היצירה המקורית נמצא כיום בדיונים במשרד התקשורת, המתכנן לחוקק בשנה הקרובה חוק שידורים חדש. על שידורים באינטרנט לא חלה רגולציה ועל כן על כל שירות סטרימינג לא חלה חובת יצירה מקומית.

המפיקות העיקריות של תכניות מקור הן HOT ו–YESשהביאו לנו יצירות כמו שטיסל, פאודה, ומלכת היופי של ירושלים, יצירות שהקהל הישראלי אימץ בחום. חברות התקשורת יודעות שזהו הקלף המנצח שלהן.

אולם, אם ההכנסות שלהן ירדו – כך גם היכולת שלהן להפיק ולהשקיע ביצירות מקור תרד.

ולכן נשאלת השאלה האם הצרכן הישראלי יעדיף לזנוח את הממירים מאחור? או את הסדרות המקומיות? המשודרות בממשק המסורתי, שהוא כל כך אוהב..

לא מצאתם מה שחיפשתם? מלאו פרטים ונחזור אליכם